Tid: 10. oktober 2025
Deltagere: Anker Mikkelsen, Karen Ranløv, Thomas Faarbæk, Jens Heiberg, Michael Dehn-Jensen og Tina Stybe Vestergaard (formand)
Afbud: Peter Bjerregaard
Referent: Tina

Dagsorden:

1. Fremtidige møder, datoer, evt. digitale småmøder

Vi fortsætter med fysiske møder, men digitale møder godkendt til hasteting eller møder med mindre indhold.

2. Handleplanen revideres

Vanding af parken overgår nu til Dirk. Vi fortsætter stadig med vandingslister i husene, men beder Dirk om at holde øje.

Vandslange/oprul ønskes monteret i aktionærugen ved La Maison ved krydderurtekarrene. Ny udgift! – på aktionærugens budget.

2025:
Der arbejdes videre med minigolfbanen. Jens indhenter priser på ”poster”, og Thomas undersøger materiale til ”kurver”.
Vinplanter indkøbes af Anker for 2000 kr. plus batteridrevet kantklipper, sav?
15.000kr afsat til beskæring af cypresser plus de gamle mandeltræer. Opgaver er delvis udført af udvalget.
De høje strittere på cypresser venter til 2026 sammen med platantræerne og udføres af gartner. Der skal bruges lift (Udgift 30.000kr)

2026:
Morbærtræerne beskæres i aktionærugen? parkugen?

Ønsker til budget:
Vinplanter i espalier ved MY`s hus 10.000 kr, evt. ved galleriet.
Beplantning af bede plus krukker 7.000 kr
”Tre-ben” til krukker 1200 kr
Ny agave 2000 kr
Værktøj 3.000 kr

2027:
Ønsker til budget:
Supplerende beplantning 8000 kr
Værktøj 3000 kr

3. Økonomi/budget

Vi havde en drøftelse om at få lavet en professionel vedligeholdelsesplan over parken. Der blev ikke konkluderet noget.

Og en drøftelse om regnvandsopsamling i parken. Intet besluttet. Vi ser på mulighederne i parkugen.

Underskålene til flere af potterne er fjernet af Nathalie grundet myg. ”Tre-ben” i keramik købes. Udføres i parkugen.

4. Status på parken
herunder “vild med vilje”, fontæner, fremtidig beplantning: vin, ny agave, husløg, blomstrende planter. Walk in the park med Nathalie, møde med Viveca Møller 

Se handlingsplan.

5. Vandingsplan

Se økonomi.

6. Parkuge, rutiner, budget, deltagere, forplejning m.m. 

I år var der lodtrækning til parkugen. Det har givet utilfredshed.
Parkudvalget ønsker fremtidigt, at alle udvalgsmedlemmer får mulighed for at deltage, hvis de kan og vil. Derefter kan øvrige aktionærer få de resterende pladser. Vi har 8 værelser til rådighed, og det er passende for opgaverne på nuværende tidspunkt.

7. Arbejdsplan til Nathalie og gartneren

Nu til Dirk. Vi arbejder på sagen.

Herunder aflåsning af elektrisk værktøj.

Årshjul over parken skal løbende udfyldes af os alle. Skema laves af ?

8. Nye medlemmer?

Eva og Marianne har vist interesse for parkudvalget. Foreløbig er der fuldt hus, men de kontaktes straks et medlem forlader gruppen, og efter aftale med udvalget deles opgaver ud, da de plus flere gerne vil arbejde lidt, når de er på stedet.

9. Opgaver til aktionærer, som er på ferie

Se ovenfor

10. Parkeringspladser, ændring (Peters forslag)

Peter er kommet med et ændringsforslag ang. parkeringspladser ved La Serre.
De nuværende 6 pladser er en for mange. Det er der enighed om. Udvalget ser på muligheder i parkugen.

Parkeringspladserne ved La Serre nummereres i parkugen.

11. Evt.
Forslag om en lille arbejdsuge for et mindre antal deltagere, der vil luge og vedligeholde, få gang i vores bede. Muligvis i juni måned.

Vi havde en drøftelse af hegn. Evt. at fjerne dele af hegnet, der deler de to oprindelige matrikler. Dernæst talte vi om muligheden af at flytte hegnet til skel, op langs La Serre og La Maison.